П`ятниця, 27.06.2025, 21:59
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт вчителя математики

Ви прекрасний вчитель, у Вас прекрасні учні
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Школа молодого вчителя

Щоденник молодого вчителя

Педагогічне наставництво

Поради від наставника: Як зробити урок успішним?

(планування уроку)

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПІДГОТОВКИ ДО УРОКУ

Вчитайся в розділ програми, який потрібно вивчити на даному уроці, а в деяких випадках — і в пояснюваль­ну записку до програми.

1. Вивчи матеріал цього розділу, питання теми.

2. Сформуй задум уроку, дай відповідь на запитан­ня, чого б ти хотів досягнути в результаті його про­ведення, сформулюй мету уроку (навчальну, виховну, розвивальну).

3. Уяви колектив даного класу, сформулюй мету, уявно намалюй контур учнів. Уяви психологію цих учнів, використай мистецтво педагогічного пе­ревтілення, намагайся накреслити їхні дії на шляху до досягнення мети.

4. Вибери з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу і для даних учнів.

5. Зістав обрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюй свої дії на даному уроці.

6. Продумай структуру уроку, зафіксуй усе знайде­не в плані-конспекті.

7. Підготуй наочні й навчальні посібники, не за­будь підготувати і перевірити справність ТЗН, комп'ютерної техніки.

8. Повтори подумки або вголос вузлові елементи плану, продумай непередбачені обставини, знайди і зафіксуй запасні варіанти.

9. Спитай себе: «Ти готовий до уроку?».

10. Перед уроком перевір, чи все потрібне на місці, чи немає непотрібних предметів біля дошки, чи чисто.

11. Раціонально використовуй кожну хвилину уроку.

12. Не витрачай багато часу для перевірки до­машнього завдання. Використовуй різні форми пе­ревірки, вводь в систему взаємоперевірки.

13. Поясни учням мету, завдання уроку.

14. На уроці кожен учень має бути на виду, до кож­ного шукай індивідуальний підхід.

15. Коли пояснюєш новий матеріал, намагайся пе­редбачити проблеми, пропонуй учням розв'язувати їх самостійно.

16. Не поспішай виправляти помилку учня, краще, щоб її виправив однокласник. Намагайся організу­вати самостійну роботу учнів на уроці - пропонуй учням більше писати, виконувати більше завдань.

17. Під час використання ТЗН, наочності не мар­нуй час, намагайся використати їх ефективно.

18. Під час організації самостійної роботи, усних

відповідей не квап учнів. Використовуй усі наявні можливості для реалізації принципів РН.

19. Звертай увагу на виховні аспекти уроку і пра­цездатність, бережливість, зібраність.

20. Домашнє завдання потрібно давати з пояснен­ням, до дзвоника. Не затримуй учнів після дзвоника. В перших-сьомих класах обов'язково проводити фізкультурні хвилини в середині уроку.

21. Пам'ятай: кожний урок не повинен бути схо­жий на попередній.

Творчості, як і будь-якої діяльності, можна навчитися.

 

Я ОЦІНЮЮ СВІЙ УРОК

Тест

1. Цілеспрямованість уроку:

• я ставлю перед собою мету - 10

• мета нечітко сформульована - 5

• урок проведено без конкретної мети - 0

2. Зміст уроку:

• на уроці передано багато інформації - 10

• використано мало інформації - 5

• прозвучала зайва інформація - 0

3. Закріплення навчального матеріалу:

• використання пробних питань, творчі завдання - 10

• звучали лише відтворюючі питання - 5

• не проведено - 0

4. Ставлення вчителя до учнів:

• вимогливе - 10

• прискіпливе - 5

• байдуже - 0

5. Ставлення учнів до вчителя:

• шанобливе - 10

• байдуже - 5

• зневажливе - 0

6. Контакт із класом:

• повне взаєморозуміння - 10

• вдається вести урок у потрійному руслі - 5

• кожен займається своєю працею - 0

7. Врахування психологічних особливостей на уроці:

• постійно - 10

• не завжди - 5

• забуваю про вік дітей - 0

8. Манера ведення уроку:

• захоплива - 10

• жива, інертна - 5

• нудна, монотонна - 0

9. Планування уроку:

• чітке продумування - 10

• розпливчасте, але продумане - 5

• безладне, поганий контроль часу - 0

10. Стимулювання діяльності учнів:

• оцінки коректовані - 10

• оцінки роботи учнів майже немає - 5

• оцінки немає, діяльність учнів без контролю - 0

11. Темп уроку:

• високий, швидкий - 10

• низький, роздроблений - 5

• немає відчуття часу, «провали» - 0

12. Міжпредметні зв'язки:

• тісні - 10

• слабкі - 5

• немає взагалі - 0

13. Демонстрація вчительської ерудиції та кваліфікації:

• відмінна фахова підготовка та ерудиція - 10

• добре володію навчальним матеріалом - 5

• монотонний виклад матеріалу за підручником - 0

14. Культура мовлення:

• висока - 10

• достатня - 5

• низька - 0

15. Результативність уроку:

• учні розширили свій кругозір - 10

• мети досягла - 5

• мети не досягнуто - 0

Підсумкова оцінка (сума балів):

100-150 — відмінно - працюй у такому ж режимі.

70-95 - добре - готуйся до уроків ретельніше.

40-45 - задовільно - звернися за допомогою до наставника.

0-35 - незадовільно - подумай про правильність вибору професії.

Поради від наставника: Як зробити урок успішним?

(домашні завдання)

 

ПРАВИЛА, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ УСПІШНІСТЬ УРОКУ

Загальні

  •  Визначити місце уроку в темі, а теми – у річному курсі, з’ясувати загальне завдання уроку.
  •  Дібрати три види книг, що стосуються теми уроку: наукові, науково-популярні та методичні. Ознайомитися з їх змістом.
  •  Переглянути навчальну програму, перечитати пояснювальну записку, з’ясувати, що вимагається від учителя згідно з програмою до цього уроку.
  •  Відновити в пам’яті матеріал підручника, дібрати опорні знання, уміння й навички.
  •  Конкретизувати завдання уроку, визначити провідне завдання, сформулювати й зафіксувати його в плані.
  •  З’ясувати головну ідею уроку. Визначити, що повинен зрозуміти, запам’ятати учень на уроці, знати й уміти після уроку.
  •  Позначити, який саме навчальний матеріал повідомити учням, у якому обсязі, якими порціями, які навести цікаві факти, що підтверджують провідну ідею.
  •  Дібрати зміст уроку відповідно до його завдання, обміркувати методи ведення уроку, обрати найефективніші способи вивчення нового матеріалу, а також формування нових знань, умінь і навичок.
  •  Записати хід уроку, що передбачається в плані уроку, та представити його собі як цілісне явище, як процес, що сприяє здійсненню задуманого уроку.

Поодинокі

  •  Бути зібраним, чітко та зрозуміло ставити завдання перед учнями, послідовно вести їх до наміченої мети.
  •  Бути доброзичливим, не ображати учнів, не обурюватися їх незнанням або нерозумінням. Пам’ятати, що якщо більшість учнів чогось не знають, не розуміють, то помилку потрібно шукати в способах організації їх діяльності.
  •  Не перебивати учня, дати йому договорити. Нечітка відповідь може бути наслідком незрозуміло поставленого запитання.
  •  Завдання й інструктаж до них повинні даватися чітко, стисло, з обов’язковим з’ясуванням, наскільки зрозумілі учням вимоги.
  •  Пильно стежити за відгуками учнів на розповідь, завдання, вимогу. Зниження уваги – сигнали про необхідність змінити темп, повторити викладене або використати на уроці додатковий матеріал.
  •  Пам’ятати, що показником уваги можуть бути активне слухання,зосередженість на завданні.
  •  Заощаджувати час, вчасно починати урок, завершувати його, коли лунає дзвінок, не допускати довгих сентенцій, “пророблень” окремих учнів.
  •  Обов’язково реалізувати висунені до учнів вимоги. Жодна вимога на уроці не повинна лишитися лише задекларованою.
  •  Темп уроку підтримувати інтенсивним, але посильним для більшості школярів.
  •  Стимулювати запитання учнів, підтримувати ініціативу, схвалювати їх поінформованість.

 

 

ЯК ПРАВИЛЬНО НАВЧАТИ "Неправильну дитину"

 

Як покращити поведінку, уважність та успішність учнів з ГРДУ

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Червень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Copyright MyCorp © 2025
uCoz